Central Europe
Drag Championship 2010 / Stredoeurópsky šprintérsky šampionát
2010
Slovenská šprintérska asociácia spoločne s partnerskými organizáciami v Maďarsku
a Rumunsku, vyhlásili 1.ročník stredoeurópskeho šprintérskeho pohára.
Tri kolá CEDC sa uskutočnili:
12.jún: letisko Kiskunlacháza / HU /
3.júl: letisko Satu Mare – Szatmárnémeti / RO /
31.júl: letisko Trenčín / SK /
SŠA na vlastné náklady vypravila na zahraničné kolá
(RO, HU) 8 top slovenských posádok, kde im bol zabezpečený okrem
prepravy aj bezplatný nocľah a štartovné! Tým istým spôsobom sa podielali
aj ostatné zúčastnené krajiny na tom, aby bola zabezpečená na všetkých
kolách účasť špičkových posádok a tak sa prvýkrát v našom regióne
v krátkej histórii motoristickej disciplíny dragracing závodilo v
silnej medzinárodnej konkurencii. Všetky tri kolá boli nadmieru úspešné,
okrem krásnych pohárov si pretekári odniesli aj krásne zážitky a
skúsenosti. Nás okrem vydarenej sezóny samozrejme navyše teší fakt,
že práve naše, trenčianske záverečné kolo bolo z hľadiska účasti
top posádok to najatraktívnejšie, keďže sa do zápolenia zapojili
i špičkové tímy z Poľska a Čiech.
"výsledky
CEDC 2010"

31. júl,
letisko Trenčín BOBCAT POWER FEST 2010 vol.2 3.kolo VI. ročníka
slovenského šprintérskeho šampionátu & medzinárodný zraz Mustangov
Kto neprišiel, môže ľutovať... Bol to najuspešnejší, najatraktívnejší
šprintérsky pretek a zraz amerík v dejinách Slovenska!!!
Účasť: 147 pretekárov v disciplíne šprint
na 1/4 míle, z toho 31 motocyklov
Počet meraných jázd: 514 duelov
Výsledky šprintov ( víťazi v jednotlivých kategóriách
):
Autá trieda PROFI:
P1: Tramdafir Boghdan ( Mitsubishi Colt CZT) Rumunsko
P2: Kovács Szabolcs ( Ford Fiesta turbo ) Maďarsko
P3: Geoffrey Csergezan ( Mitsubishi Evo IX. ) Rumunsko
P4: Grzegorz Staszewski ( Chevrolet Corvette ) Poľsko
P5: Tibor Eotvos ( Škoda 1000MB ) Košice
P6: Dózsa László ( Chevrolet Corvette ) Maďarsko
P7: Nachula Dimitrij ( Chevy truck ) Poľsko
Autá trieda STREET:
S0: František Časný ( Škoda 120 ) Senec
S1: Radoslav Paška ( Honda Civic )
S2: Aleš Hreha ( Honda S2000 ) Malinovo
S3: Štefan Szalai ( Nissan 200SX ) (Jahodná) Dunajský Klátov
S4: Miroslav Kapitulčin ( Ferrari F430 ) Žilina
S5: Vlado Kubáň ( Tech art Carrera ) Bratislava
S6: Radics Gábor ( VW Golf ) Maďarsko
Autá „SUPERFINAL - CEDC“:
1.miesto: Marcin Blauth ( GMC Typhoon ) Poľsko
2.miesto: Grzegorz Staszewski ( Chevrolet Corvette ) Poľsko
3.miesto: Boldizsár István – „F1 Pisti“ ( Audi 90 quattro) Maďarsko
MOTOCYKLE:
M1: Havala Igor ( Yamaha XS 400) Trenčín
M2: Lalík Ján ( Kawasaki Ninja ) Rimavská Sobota
M3: Jozef Horváth ( Suzuki GSX-R ) Pôtor
M4: Stano Poživenec (Suzuki GSX-R ) Bratislava
M5: Robert Fejt ( Suzuki GSX-R 1000 K5 ) Havličkuv Brod - ČR
Najlepší absolútny dosiahnutý čas spomedzi áut získal
poľský jazdec tímu VTG Grzegorz Staszewski na superrýchlom preplňovanom
Chevrolet Corvette 4x4, ktorému časomiera namerala čas 8,913 s.a
max.rýchlosť 253 km/h.!
V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal český suverén kategórie
M5 Robert Fejt na upravenom stroji Suzuki GSX-R 1000 K5, ktorý zajazdil čas
9,302 s. a dosiahol max. rýchlosť 245 km/h! Prvýkrát u nás sa stalo, že v rámci
preteku prekonal trať v najkratšom čase pretekár na štyroch kolesách a nie
motocyklový špeciál.
Výsledky Tuning show ( víťazi v jednotlivých kategóriách ):
„Europa scene“: 1.miesto Ford Focus - TN, 2.miesto Peugeot 405 – PD, 3.miesto
Opel Vectra – PD
„Škoda scene“: 1.miesto Fabia - BN, 2.miesto Škoda 120 – NZ, 3.miesto Felicia
- IL
„VW, Seat, Audi scene“: 1.miesto Audi TT - LC, 2.miesto Seat Leon – NM, 3.miesto:
Golf V. – SA
„Japan, Asia, USA scene“: 1.miesto Mitsubishi Colt - ČR, 2.miesto Nissan 350Z
– ZA, 3.miesto Ford Mustang – ZH
„Best oldtimer“: Škoda Octavia – RK
„Best interier“: Škoda Fabia – KE
„Best audio“: Škoda Fabia - BN
Účastníkom preteku, taktiež divákom, a všetkým partnerom ďakuje organizačný
tím SŠA.
2.kolo
stredoeurópskeho šprintérskeho pohára – CEDC. 3.júl, letisko
Satu Mare, Rumunsko
Výsledky našich jazdcov sú vzhľadom na medzinárodnú, silnú
konkurenciu uspokojivé, okrem Tomiho Kocsisa, ktorému šťastena nepriala
a v sobotňajších kvalifikačných jazdách mu zlyhala prevodovka, ktorá
nezvládla nárazovú silu nitro vstreku. Nedeľných finálových jázd
sa tak zúčastniť už nemohol. Braňo Farkaš na upravenej dízlovej Ibize
získal v kategórii S6 miesto štvrté miesto. Podobné umiestnenie sa
ušlo „Papesovi“ a Rolandovi Kovácsovi v kategóriach P5 a P6. V P5-ke
jazdil aj Zoli Sinka na Lade kombi, získal šiestu priečku, no podarilo
sa mu zlepšiť svoj osobný rekord časom 14,274 s. pri rýchlosti 151
km/h. Vynikajúce druhé priečky si vybojovali vo finálových jazdách
Marian Nemec na Honde Integra Type-R, jazdiaci v kategórii S2 a Monika
Weisová v P6. Najväčší úspech slovenskej výpravy zabezpečil Košičan
Tibor Eotvos na pomaly už legendárnej Škode 1000MB. V kategórii P5
nenašiel premožiteľa a jeho nový atmosferický agregát z modelu Honda
S2000 umožnil aj zajazdenie svojho doteraz najlepšieho času 11,918
s. Patrí mu obrovská poklona ako i ostatným zúčastneným, ktorí nadšene
trávia stovky hodín času v dielňach, aby statočne reprezentovali
svoje kluby, mestá a našu krajinu.
fotky / video
