VÝSLEDKY
5.kolo VII. ročníka slovenského šprintérskeho šampionátu
5. júl 2011
Slovakia Ring
Účasť: 162 pretekárov v disciplíne šprint na 1/4 míle,
z toho 33 motocyklov
Účasť zrazu Alfa Romeo: cca 80 vozidiel
Účasť vozov na leštenkárskom parkovisku: cca 100
Počet meraných jázd: 531 duelov
Výsledky šprintov ( víťazi v jednotlivých kategóriách
):
Autá trieda PROFI:
P1: Philipp Jagschitz (Civic turbo ) Rakúsko
P2: Štefan Holakovský ( Honda Civic ) Hrubá Borša
P3: Csolti Ádám ( Fiat X1/9 ) Maďarsko
P4: Grzegorz Staszewski ( Chevrolet Corvette ) Poľsko
P5: Ficsor Miklós ( Škoda 1000MB ) Maďarsko
P6: Monika Weisová ( Honda Civic ) Pukanec
P7: Robert Nagy ( drag špeciál Tatra ) Trstice
Autá trieda STREET:
S0: František Časný (Škoda 105) Senec
S1: Radoslav Paška ( Honda Civic ) Poniky
S2: Jozef Chobot ( Tiger R10 ) Báhoň
S3: Štefan Szalai ( Nissan 200SX ) Dunajský Klátov
S4: Vlastimil Hercok ( Corvette ZR1 ) ČR
S5: Csizmadia András ( Nissan 200SX ) Maďarsko
S6: Rastislav Forgáč ( Seat Leon ) Nemšová
S7: Ľuboš Čelin ( BMW 330d ) Krakovany
MOTOCYKLE:
M1: Roman Sedláček ( Aprilia RS) ČR
M2: Radovan Mačai ( Honda CBR 600RR ) Senec
M3: Ondrej Cerovský ( Suzuki GSX-R ) Rimavské Janovce
M4: Erik Szalay ( Kawasaki ZX 10-R ) Trnava
M5: Stanislav Poživenec ( Suzuki GSX-R) Bratislava
Najlepší absolútny dosiahnutý čas spomedzi áut ( okrem
TOP Dragstra jazdiaceho iba exhibične 7,655 s ) získal Poliak Grzegorz
Staszewski na brutálnej Corvette s výkonom 1300 k, ktorému časomiera
namerala čas 8,788 s a max.rýchlosť 250 km/h.
V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal český borec jazdiaci
v kategórii M5 Robert Fejt na upravenom stroji Suzuki GSX-R 1000 K5, ktorý
zajazdil výborný čas 9,013 s. a dosiahol na 402 m trati max. rýchlosť 253 km/h!
Výsledky Tuning show:
„Europa scene“: 1.miesto Peugeot 206 CC - SC, Hederik Pavol, 2.miesto Opel
Corsa – BA, 3.miesto Fiat Barchetta – BA, Hederik Pavol
„Škoda scene“: 1.miesto Felicia - TT, Peter Sitta 2.miesto Felicia – KN, Robo
Hajtman, 3.miesto Škoda 100 - DS, Tibor Fazekas
„VW, Seat, Audi scene“: 1.miesto VW Golf IV. - PK, Marek Jurčík, 2.miesto VW
Golf III. – BL, 3.miesto: VW Golf IV. - ZC
„Japan, Asia, USA scene“: 1.miesto Subaru Impreza - DS RACER, 2.miesto Subaru
Impreza – BA, 3.miesto Honda CRX – BB
„Best oldtimer“: Škoda 100 - GA, Marek Horáček
„Best interier“: Cadillac Escalade - BA
„Best audio“: Opel Calibra - NZ
Účastníkom preteku, taktiež divákom, a všetkým partnerom
ďakuje organizačný tím SŠA.
2.kolo stredoeurópskeho
šprintérskeho pohára – CEDC
V sobotu 2.júla sa na letisku v Kiskunlacháze konal
pretek maďarského šampionátu, ktorý bol zároveň druhým z troch závodov
CEDC na ktorých sa zúčastňuje aj slovenská výprava.
Úspešnosť našich jazdcov vystihuje skutočnosť, že zo siedmich závodníkov si
domov zobrali poháre piati! V kvalifikácii CEDC si cenné body pripísal po absencii
na prvom kole v Rumunsku Tibor Eotvos (Škoda 1000MB), ktorý skončil v kategórii
P5 na druhom mieste. V tej istej kategórii víťaz zo Satu Mare Peter Pap (Peugeot
205) tentokrát na stupeň víťazov nedosiahol, no ďalšie cenné kvalifikačné body
na konte má. Vo veľmi silnej konkurencii si za Lászlóm Dózsom na Corvette Z06
a Balázsom Hajdúm na E30-ke bronzovú priečku v kat.P6 vybojovala Monika Weisová
na Honde Civic. Možno väčším úspechom slovenskej licencovanej jazdkyne je ale
doteraz najlepší je čas 11,929 s na 402m trati! Kvôli nešťastnému umiestneniu
sa v osmičkovej finálovej tabuľke ale Monika v štvrťfinále vyradila práve svojho
krajana Rolanda Kovácsa, ktorý sa tak musí uspokojiť len s bodmi. Štefan Holakovský
so svojou turbo Hondou bojoval aj v kategórii Profi2, kde mu šancu dvaja maďarskí
profíci a Slovinec Kovacic nedali, aj v kategórii Street 6, kde ale získal
prvé miesto. Stredoeurópsky šampionát sa vyhodnocuje len v triede Profi, napriek
tomu sa do zahraničia aj tentokrát vybrali zbierať skúsenosti našinci aj v
kategóriach cestných vozidiel. Laco Pakši si na Audi RS4 medzi štvorkolkami
vybojoval tretie, Michal Baďura (Audi A4 TDi) medzi dízlákmi famózne 1.miesto!
Tento nenápadný, no neskutočne silný kombík zajazdil na betóne v Kiskunlacházi
čas 13,201s!
Slovenskí jazdci si mohli teda opäť zmerať sily vo veľmi silnom medzinárodnom
poli pretekárov, a taktiež si vytýčiť nové ciele. SŠA každému zúčastnenému
gratuluje za výsledky a ďakuje za reprezentovanie našej krajiny. Posledné kolo
CEDC sa bude konať 30.júla u nás na letisku v Trenčíne.

Fotky:
1.kolo stredoeurópskeho
šprintérskeho pohára – CEDC
V sobotu 11.júna sa na letisku v Satu Mare konal pretek
rumunského šampionátu, ktorý bol prvým z troch závodov CEDC na ktorých
sa zúčastňuje aj slovenská výprava.
Úspešnosť našich jazdcov vystihuje skutočnosť, že zo siedmich závodníkov si
domov zobrali poháre šiesti! V kvalifikácii CEDC kategória P5 patrila v plnej
miere našim. Prvé miesto si bral Peter Pap na 205-ke, za ním skončil Zdeno
Hubka so Civicom a na treťom stupni víťazov stál Marian Nemec, ktorý so svojou
Integrou získal cennú trofej za druhé miesto i v kategórii S2. Vo veľmi sinej
kategórii P6, napriek poruche spojky, skončil vynikajúcim výkonom Roland Kovács
s VW Golf na mieste treťom. Medzi streetovými dízlákmi to bolo opäť veľmi husté,
no dve najrýchlejšie slovenské naftové Seaty Ibiza sa zahabiť nedali. Braňo
Farkaš preukázal opäť brutálny výkon svojho vozu a jazdecké schopnosti a za
extrémnym maďarským Golfom skončil na druhom mieste v kategórii S7. Nebiť nešťastného
postavenia 2 našich dízlákov v kvalifikáciach, ktoré sa ihneď v prvom osemfinálovom
dueli museli stretnúť, určite by si bol aj Gusto Loška na druhej Ibize priniesol
viac bodov a pohárik. Veľký obdiv fanúškov si zaslúžil výzorom aj jazdou na
nádhernej, preplňovanej Mazda RX-7 Štefan Ilenin, ktorý si zbierku trofejí
doplnil tiež, a to pohárom za tretie miesto v kategórii P4.
Slovenskí jazdci si mohli teda opäť zmerať sily vo veľmi silnom medzinárodnom
poli pretekárov, a taktiež si vytýčiť nové ciele. SŠA každému zúčastnenému
gratuluje za výsledky a ďakuje za reprezentovanie našej krajiny. Ďalšie kolo
CEDC sa bude konať 2.7 u južných susedov na letisku v Kiskunlacháze.

Fotky: